19 Şubat 2013 Salı

Çatlak Tedavisi, Önlenmesi Ve Vücut Bakımı İçin Ev Yapımı Body Butter Tarifi


Merhaba bakımlı takipçilerim. Sizlerden son zamanda sık sık vücut nemlendiricisi ve çatlak bakımı ve önlenmesi için tarif sorduğunuz mailler alıyordum. İşte tarifimiz :)

Malzemeler: 

2 yemek kaşığı Kakao Yağı
2 yemek kaşığı Hindistan Cevizi Yağı
2 yemek kaşığı Shea Butter
1 tatlı kaşığı Kayısı Çekirdeği Yağı
1 tatlı kaşığı Susam Yağı
1 tatlı kaşığı Lavanta Yağı
10 ml E Vitamini

Yapılışı:

Benmari uslulü (kısık ateşte kaynayan suyun içine bir kavanoz koyabilirsiniz) kakao yağı, shea butter yağı ve hindistan cevizi ağını eritip homojen şekilde karıştırıyoruz (çok fazla eritmenize gerek yok). Daha sonra bir parça soğuduğunda karışıma kayısı çekirdeği yağı, lavanta yağı ve 10 ml e vitaminini ekleyip yine homojen (eşit karıştırılmış, eşit karıştırmak) şekilde karıştırıyoruz. Karışımımızın sığacağı istediğiniz kapaklı bir kaba döküp kapağını kapatıp katılaşıp donana kadar buzdolabında bekletiyoruz. Sonrasında dolaptan çıkarıp ısı görmeyecek bir dolap yada çekmecede ihtiyacımız olduğunda kullanmak üzere muhafazaya alıyoruz.

Eriyip homojen şekilde karıştırıp kaba aldığınızda katılaşmadan önceki hali böyle :)


Bu karışımı içeriği doğal olduğu, kimyasal madde içermediği için hamileler çekinmeden hamilelik süreçlerinde kullanabilirler. Aynı zamanda kız çocuk sahibi anneler kızlarınıza ergenlik döneminde uygularsanız o süreçte oluşabilecek çatlakların şimdiden önüne geçmiş olursunuz.

Ayrıca bu yaptığımız karışım çatlak önleme ve çatlak tedavisi dışında yazın güneşlenmek için kullanıldığında hızlı ama sağlıklı şekilde bronzlaşmanıza yardımcı olacaktır. Tabii lütfen güneşe çıkmadan önce ilk olarak güneş koruyucunuzu daha sonra yaptığınız bu karışımı uygulamayı ihmal etmeyin.

Ve yine unutmadan orjinak Hindistan Cevizi Yağı ve Kakao Yağı katı formda olmalıdır. Çoğunuzun bildiği gibi bakımlarımda kullandığım bitkisel yağları ve E Vitaminini Doa Kozmetik'ten temin ediyorum. Sizlere de tavsiye ederim.

Bakımlı Günler Dilerim :)

25 yorum:

  1. "Aynı zamanda kız çocuk sahibi anneler kızlarınıza ergenlik döneminde uygularsanız o süreçte oluşabilecek çatlakların şimdiden önüne geçmiş olursunuz."

    Bu kısma sonuna kadar katılıyorum, ergenlik dönemimde dahil hala hiç kilolu olmadım, kalçam ve basemlerimde fazla büyüyüp küçülmedi aynı ölçülerdeyim hep ama o ergenlik, gelişme döneminde bende kalça kısmında bele uzanan bir çatlaklar oluşmuş, fazla fazla kilo alıp verenlere bakıyorum benim kadar çizgileri yok. Bende öyle aman aman bi gelişmedim aslında, çok uzun boylu, yapılı değilim ama o gelişme döneminde illaki vücutta böyle durumlar oluşabiliyor demek o yüzden annelere burdan bende dikkate almalarını öneriyorum. Benimki etmiş siz etmeyin :) artık hepimiz daha bilinçliyiz, genç kızları da bu yönde bilgilendirmemiz çok daha sağlıklı olacaktır.

    Karışımın katı haldeki sürülen halinin de fotoğrafını alabilir miyiz Ladycim, onu merak ettim. İlk doa alışverişimi yaptığımda eksiklerimi tamamlayıp bende denicem. Hem doğal hem besleyici, tam benlik bir karışım. Paylaşım için emeğine sağlık, çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir noktayı vurgulamışsın öz :)
      Çatlaklar illa kilo alıp verme sebepli oluşmuyor, tahminimce çatlak oluşturan vücut o dönemde susuz ve nemsiz yapıda olduğu için çatlak oluşumuna gidebiliyor. Şimdiden bakımlı, kendine özen gösteren, herkes ve herşeyden önce kendi bedenini seven saygı gösteren çocuklar yetiştirilmeli...

      En kısa sürede body butter'ın son halini yazıya eklerim öpüyorum .)

      Sil
  2. merhaba. Ben doa'dan aldığım shea Butter,hindistan cevizi yağı, kakao yağı, argan yağı, macadamia yağı, baobab yağı ile bir karışım yaptım. kokusu hoşuma gitmeyince içine doanın melisa kreminden kattım. pek bi faydası olmadı bu yüzden yine doanın solid parfümünden de yarım çay kaşığından az kattım (lapon kirazı). artık kötü kokmuyor ama şimdi de içime sinmedi. Solid parfümün içeriği de yağlardan oluşuyor ama parfüm de var. siz ne dersiniz o kadar yağı boşa mı harcadım. Verdiğiniz bilgilerden faydalanıyorum. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte pratik çözüm diye ben buna derim, solid parfüm zaten doğal bir parfüm. Esans var içinde ve esans yağların bozulmasına sebep olmaz, gönül rahatlığıyla kullanabilirsin .)

      Sil
  3. kimyasal peeling hakkında bilgi ararken size rastladım yazınızı takip ederek buraya kadar geldim :) verdiğiniz karışımlar ve bilgiler ilgimi çekti.. kozmetiğe çok para harcamaktan muzdarip olanlardanım bir kaç tarifinizi ama öncelikle kimyasal peeling önerinizi uygulamak istiyorum.. umarım sorun yaşamam :)) bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. merhaba canım,
    sana bi sorum olacaktı.. bu yağ karışımı çatlakları önlemek için mi sadece :(
    var olan çatlaklarımız için bir yol yok mudur :( bacaklarımın arkaları oldukça çok çatlamış.. nerde nasıl ne zamn oldu anlamadım bile :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba tatlım. Öncelikle orada doku nemlenmesi sağlamak lazım ve bol su iç eylül ayının bitiminde tca yapabilirsin çatlak olan bölgeye .)

      Sil
  5. Merhaba Lady Subaru,

    Doa kozmetikten tarifinde yer alan malzemeleri 8 mart indiriminden de yararlanarak sipariş edeceğim ve cevaplarını almamda yardımcı olabileceğini düşündüğüm sorularım var. Hindistan cevizi yağı doa'nın sitesinde de göründüğü üzere "butter" şeklinde (katı)mıdır?kokusu varmıdır? aynı soru kakao yağı için de geçerli :), ve ben esans alıp kokusunu beğendiğim parfümümü kendim hazırlayan biri olarak da bu esanstan (alkolsüz) bu karışıma damlatmayı tasarlıyorum, sence sakıncası olur mu?
    bir diğer sorum da hafif kırışıklıklar için ve oluşması muhtemelleri önlemek için önerebileceğin şeyler varmıdır?

    şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      Hindistan cevizi yağının orjinali her zaman katı formda yani butter olur, beyaz renkte ve kokusuz olur. Kakao yağıda aynı şekilde o da kokusuz ve katı formdadır. Hiç aklınızdan çıkmasın bitkisel yağların hiç biri esans içermez yada elde edildiği meyvenin veya bitkinin kokusuna sahip olmaz (çörek otu yağı hariç)

      Kırışıklık önlemek için melisa kremine e vitamini ekle ve %10'luk glikolik asit uygula cildine 2 günde bir .)

      Sil
    2. çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. tam hayallerimin blogunu buldum hem de izmir'li :) harika bilgiler ben de neyi neyle karıştırsam da sürünsem diye bakınıyordum :) tavsiyeler için teşekkürler...
    http://denizdenerde.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin tatlım mutlaka bir çoğu işine yarayacaktır çok öpüyorum :)

      Sil
  7. merhaba, iki sorum olacak ben bu karışıma bir de nar ve karaüzüm çekirdeği yağı eklesem nasıl olur ve plastik bir krem kutusuna koysam sorun olur mu? bir de karın bölgemde tam göbek deliği çevresinde hamilelikte oluşan çatlaklar var evde TCA uygulamayı düşünüyorum. karın için % kaçlık önerirsin? çook teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekleyebilirsin tabi tatlım. Tca nın vücuttaki tepkisi yüzümüden farklı oluyor bence %20lik ile dene ve aynı yüzde uyguladığımız gibi 2dk lık bekleme süresinde o bölgeye 4-5 kat daha tca sürersen güzel olabilir .)

      Sil
  8. Ladycim kako yağı kokusuzdur demişsin fakat ben Doa'dan aldım nefis bir şekilde kakako kokuyor. Acaba yanlış bir şey mi aldım kakao yağı diye. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette bir miktar koku olabilir tatlım neticede kakao çekirdeğinden soğuk presle elde ediliyor ama buram buram bir koku beklenmemesi benim kastım :))

      Sil
  9. Bende son siparişimde kakao yağını aldım, bu karışım için eksikleri tamamlayayım dedim. Kakao yağı bir nefis kokuyor ki madde bağımlıları gibi durup durup koklamak istiyorum. Yok böyle bir koku. Hindistancevizi yağı kokusuz ama kakao yağı şahane, çikolata gibi, pasta gibi, tiramisu gibi, eti karam gibi :D yapanların elleri dert görmesin diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim elimdeki kakao yağı yeni bitti bak şimdi pek merak etim :))

      Sil
  10. Gene 16 yaşındakini takipçiniz olan ben, bunuda denemek istiyorum. Kalça bölgemde çatlaklar var. Uzun süreli kullanımda gerçekten çatlakları geçirir mi? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle sadece yağ kullanarak çatlaklarını geçiremezsin tatlım. Mutlaka spor yapmalı esneklik kazanmalısın, günde en az 2,5 lt su içmelisin ve bu yağ karışımını uygulamalısın .)Spor için bfit i tavsiye ederim sana.

      Sil
  11. Merhaba. Sizi kk'dan biliyorum. Bilginize ve ilginize hayran kaldım. Her soruyu sabırla ve o ttalılığınızla yanıtlıyorsunuz. Bende birşey sorabilir miyim?

    Uzun zamandır vucüt için böyle birşey arıyordum, acaba bunu yüze de sürebilir miyiz? Bne yüz için de aynen shea, baobab, üzüm çekirdeği, hindistan cevizi, macadamia yağı ve e vitamini ile yüzüm için extra nemlendirici bir karışım yapmayı düşünüyorum. Siz önerir misiniz? Eğer olur derseniz ölçekleri nasıl yapmalıyım sizce. Yani böyle piyasada satılan losyonlar gibi olsun istiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlım elbette yüzün içinde kullanabilirsin ama ağır gelebilir. Saydığın yağlarla güzel bir karışım yaparsın, yağları eşit şekilde koy içine pirinç kepeği yağını da eklersen çok güzel olur. E vitaminini 1-2 kapak yani yaklaşık 2 çay kaşığı koysan yeterli olur. Karışımı çok büyük miktarda hazırlamanı önermem, mesela yağları 2 şer tatlı kaşığı şeklinde ekle, çabuk tüketip taze taze yeni karışım yaparsın ki e vitamini etkinliğini kaybetmesin zamanla. Seviler .)

      Sil
  12. Lady cim batıklar için bir çözümün varmı? Birde epilasyon sonrası çok fena sivilce çıkıyor. Onlara çözümün varmı. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epilasyondan 1-2 gece önce cildini güzelce sıcak suda yumuşatıp kese yap, sonrasında güzelce kurulanıp bebek pudrası sür bu işlemi 1-2 gece veya 3 gece yapsan sonuçlar güzel olur diye düşünüyorum. Epilasyondan 1 gün sonra da kese hariç bebek pudrasına devam et bakalım sonuçlar nasıl olacak. Ayrıca nemlendirmeyi de unutma sevgiler :)

      Sil

Önce bir bakalım ne yazmışsın :)