17 Mayıs 2013 Cuma

Lekelere, Kırışıklıklara Ve Sivilcelere Çilek Maskesi



Bugun Izmir'in birden kapatan havasi esliginde spor salonuna inatla yuruyerek gittim ve cikista yagmura yakalandim :) Spor cikisi yemek yemek yerine once bir Türk Kahvesi arkasindan meyve yemeyi  aliskanlik haline getirmis bulunmakayim.


Tam cileklerimi yikayip saplarini ayiklarken benimde aklimda gokyuzu gibi simsekler cakti. Hemen 2 tane olgun cilegi catal yardimiyla ezip icine cay kasiginin ucuyla (yaklasik yarim cay kasigi) L-askorbik (C vitamini) asit ilave edip karistirdim.

Kardesime ve bana rahat rahat yetti bu miktar, yaklasik 15-20 dk tutup yuzumde soguk su ile duruladim. Hazir cilek mevsimi bunu haftada 2 defa yapabilirsiniz. Ek olarak ayni sekilde olgunlasmis yarim bir kiviyi ezip aynı sekilde uygulayabilirsiniz.

Illa yuzunuze degil boyun, dekolte, ellerinizin ustu, kollariniza ve omuzlariniza da uygulayabilirsiniz.

Isterseniz icine L-askorbik asit (C vitamini) yerine, 1 cay kasigi laktik asit yada 1 cay kasigi glikolik asit ilavesi ile de yapabilirsiniz bu maskeyi.

Hem cildinizi besler kirisikliklari yumusatir, dingin parlak rengi butun hale getirir hemde leke rengini, cilt rengini acar ve sivilceleri kurutur.

Bakimli gunler dilerim... :)

Düzenleme Notu:

Bazı maillerde l-ascorbic acid yani c vitaminini nereden bulabilirim siye sorular gelmiş c vitamini için link askorbik asit 

glikolik asitler için link gliolik asit

8 yorum:

  1. vayyy ladycim tam da olgun çilekler yenmemiş ve ne yapsam diye düşünürken harika bir öneri oldu buuu:) ellerin dert görmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fazla kalanları temizle difrize at kışa lazım olur ;):)))

      Sil
  2. Laskorbik asit almam gerekiyor, çileklerin mevsimi bitmeden.Göz altına da uygulanabiliyormu? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. torbaların olduğu kısma değil de kaz ayağı kısmına uygulanabilir kuzum :)

      Sil
    2. laskorbik asidi nerden temin edebilirim

      Sil
    3. Ben doa kozmetikten aldım. Sizde onlardan temin edebilirsiniz.
      Google'a ''doa kozmetik'' yazıp aratın çıkacak siteleri ;)

      Sil
  3. Kivi ile de yapsak leke icin faydali olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette olur, kivi, çilek gibi meyveler bunun için çok uygun :)

      Sil

Önce bir bakalım ne yazmışsın :)